fbpx

Projecte Gràfic per al Programa de Prevenció de Càncer de Cèrvix

Fa poques setmanes vam entregar els resultats d'un intens treball gràfic per a la Direcció General de Salut Pública. Es tracta de diversos materials de comunicació destinats a la promoció del seu nou programa de Prevenció del Càncer de Cèrvix.

Fa un parell de setmanes, vàrem entregar els resultats d’un intens treball gràfic per a la Direcció General de Salut Pública. Es tracta de diversos materials de comunicació, destinats a la promoció del seu nou programa de Prevenció del Càncer de Cèrvix.

La nostra proposta i conceptualització va ésser escollida mitjançant un procés de contractació públic. El projecte inicial era crear una identitat gràfica i conceptualització del programa. I a més, proposar idees de reclams per fomentar la conscienciació i l’adhesió al programa de prevenció per part de les dones del grup d’edat destinatari del programa.

La identitat de la campanya es va basar en un triangle invertit. Sol ser el símbol que representa la vagina i l’úter de la dona. El triangle invertit també representa un embut, representació icònica del procés de cribatge dins aquests tipus de programes. Aquests programes de prevenció aconsegueixen detectar lesions que poden derivar en càncer de cèrvix. O aturar el càncer en els seus estats incipients.

El triangle està separat en dues parts, de forma que podem assenyalar les dues parts del coll de l’úter. I també remarcam més l’aspecte de l’embut i de gràfica estadística d’aquest procés de cribatge.

A partir d’aquest element, també vàrem conceptualitzar dos lemes, enfocats als dos grups d’edat que ens varen definir des de la DG de Salut Pública: de 25 a 34 i de 35 a 65 anys.

Lema per la franja d’edat més jove

No dubtis, mai és prest per començar

Lema per la franja d’edat més gran

Avui et poses tu en primer lloc.

Els dos missatges cerquen cridar l’atenció sobre la prevenció d’una forma positiva, emfatitzant la part activa que poden tenir les persones per cuidar de la seva salut. I especialment, conscienciar que l’autocura de la seva salut és fonamental.

Una vegada iniciat el procés de disseny amb els responsables del departament de prevenció, vàrem acordar uns lemes lleugerament diferents dels previstos inicialment per part nostra. També ens van proporcionar els textos explicatius del programa i els logotips de les entitats que donen suport al programa, entre elles, els Fons Next Generation de la UE.

Els elements gràfics que hem desenvolupat per a aquesta part inicial de la campanya de promoció són un tríptic, una totebag, cartells per posar als centres de salut de totes les Illes Balears, i dos roll-ups per acompanyar els esdeveniments promocionals.

El primer aspecte a remarcar seria la tipografia seleccionada. És una font amb una personalitat clàssica, però contundent, formes arrodonides, però de volums gruixuts. Ens aporta un toc femení però amb volum, personalitat i detall, que contrasta amb les línies geomètriques i molt senzilles del triangle.

Pel que fa a l’elecció de color, teníem clar que el vermell havia de ser protagonista. I vàrem optar per aparellar-lo amb un rosa clar, que ens recorda el color representatiu de les campanyes de prevenció del càncer de mama. D’aquesta forma, matisam la potència visual del vermell, oferint una combinació de color que, en comunicació gràfica, no és molt habitual i resulta atractiva a la mirada.

Per a la maquetació dels diferents elements gràfics, hem jugat amb les formes triangulars, ja que ens donen molt de joc i dinamisme en la composició. Tot i que ens limita l’ús de l’espai, també ens ha forçat a sintetitzar millor tota la informació i elements dins la composició. D’aquesta manera, hem aconseguit que els missatges quedin molt més destacats i clars al primer cop d’ull.

Estam molt contents d’haver pogut col·laborar en aquesta campanya, ja que ha suposat un repte conceptual i de pressió temporal.

Per acabar, us deixam amb unes quantes imatges del resultat final dels diferents elements.

Client

Direcció General de Salut Pública

sector

Institucions

Comparteix aquest projecte

altres projectes que te poden interessar...

Al dia del KIT DIGITAL

Apunta't a la nostra llista de correu, no perdis l'oportunitat