La lectura i Sant Jordi es varen conèixer un dia com avui, fa més de 90 anys.
I és que, a partir dels anys trenta, la diada de Sant Jordi va passar d’ésser el dia dels enamorats al dia de la lectura, gràcies als llibres regalats entre els joves enamorats.
Durant els segles i les dècades, la lectura ha estat en constant canvi. I amb les noves tecnologies, ha canviat dia a dia, sense pausa. És per això que, des de fa uns anys, es parla del copywriting.
El copywriting respon a les necessitats dels publicistes i comerços de despertar en el públic unes determinades emocions. A través de les noves tecnologies, especialment de les xarxes socials, s’ha reduït la longitud dels textos. I per tant, es comenta que la lectura està a un moment crític.
Gràcies al copywriting, la lectura i l’escriptura han trobat una nova forma de infiltrar-se a les xarxes socials. El fet de llegir forma part de nosaltres. I entendre com llegim és una de les feines que realitzam a Miríada.
Ens passam hores al dia llegint contingut a les xarxes: milers de missatges i posts que ens criden l’atenció, ens impacten o passen desapercebuts. Quan ens encarregam de gestionar contingut per als nostres clients, la nostra tasca consisteix en transmetre una idea, un concepte o un sentiment a través del text.
Seguint amb la Diada de sant Jordi, aquesta festivitat és ben present al món virtual. De fet, a través de plataformes com Facebook o Instagram, podem comprar els productes tradicionals de la Diada a qualsevol lloc del món, en qualsevol moment.
Els carrers s’omplen de parades i també ho fan les xarxes socials. I és que estar al carrer no és suficient. Les llibreries estan trobant a aquests mitjans una segona oportunitat per donar a conèixer els seus establiments.
Sant Jordi és una data assenyalada pel seu romanticisme, la lectura i els carrers plens a olor de roses. Feliç Diada!