El Branded Content apareix de manera orgànica com una forma de donar resposta a un mercat cada dia més saturat. Branded Content no té una definició clara i específica. Així i tot, l’entenem com aquell contingut que no s’ha creat en base als productes o serveis de l’empresa. Sinó que ha estat creat per tal de donar a conèixer els valors de la marca. Al mateix temps que exalta uns certs valors, es desmarca d’altres.
El fet que el Branded Content no sigui invasiu permet crear contingut amb potencial viral. Això passa més sovint amb aquell contingut que utilitza l’storytelling. És a dir, es tracta de la capacitat de transmetre uns valors o idees a través d’una història. Aquestes accions serveixen per a relacionar la marca amb els valors que volem mostrar.
Aquest tipus de contingut és molt escalable, i variat. Per una banda, trobam a gran escala l’exemple d’Estrella Damm amb la campanya de Mediterràniament. Aquesta s’ha anat realitzant sense descans des del 2009 amb motiu de les vacacions d’estiu. Això ha permès a Estrella Damm desmarcar-se de la imatge de l’alcoholisme, relacionant la marca (i per tant, els seus productes) als valors de proximitat, amistat i naturalesa dels habitants del Mediterrani.
Per altra banda, a una escala molt diferent, trobam empreses que cerquen formes més adequades i eficients de promocionar els valors de la marca. Miríada comença a principis de 2020 amb una clara aposta pel comerç local. Gràcies al marketplace Prop de Tu, els comerços accedeixen a una plataforma on donar a conèixer els seus productes i serveis, tant al client final com a altres empreses i comerços.
Tots aquests continguts sempre es realitzen amb l’objectiu de millorar la imatge i percepció de l’empresa per part del públic objectiu. Per això, és imprescindible conèixer els valors, missió i visió de l’empresa abans d’embarcar-se amb l’aventura del Branded Content.